Office of
International Affairs
 

2021 Spring Admission Cancellation of Enrollment(2021학년도 전기 대학(원) 외국인특별전형 등록포기 안내) 작성일 2021.01.04 조회수 1,116

2021 Spring Admission Cancellation of Enrollment

 

A. Period: Until 11AM Feb. 26, 2021, No later than the 1st semester begins(Except weekends and holidays)
 

B. Form whom

  - Applicants who were expecting to graduate, but can NOT graduate until the 1st semester begins

  - Overseas applicants who can NOT get VISA issued until the 1st semester begins
  - Applicants who can NOT submit valid certi. of Language Proficiency Exam(e.g. TOPIK 3 etc.) decribed on the guideline before 1st semester begins(in Feb.). 

  - Applicants who want to cancel the admission due to personal reasons
 

C. Required Documents(If your proxy paid your tuition;)

  - Cancellation of Enrollment(Refer to the attachment's forms)

  - Payment receipt(Please refer to the page 12 of the attachment.)

  - Copy of the applicant’s ID card(Copy of the proxy’s ID card)

  - Copy of the applicant’s bankbook(Copy of the proxy’s bankbook)
 

D. Notes

  - The full refund is possible as long as the applicant submits the Cancellation of Enrollment with other required documents before the 1st semester begins.

  - If applicants submit the cancellation form after the 1st semester begins, it will be regarded not as ‘Cancellation of Enrollment’ but ‘Withdrawing from university’, which means the refund will be done excluding the admission fee and some amount based on 「CBNU Regulations」.

※ Even issues with late VISA, VISA refusal or any unexpected issues can NOT make any exceptions about the above policies.

  - The Cancellation of Enrollment can NOT be taken back.

 

CBNU Legislation Article 50(Refund of Tuition)

Tuition Refund can be carried out if it meets one of the clauses below, described as “Refund Reason”

1. If applicants cannot be admitted; including Readmission and Transferring. The same as above. or continue studying according to legislation

2. If successful applicants would like to give up on their admission

3. If enrolled students would like to drop out of school

3_2. If students taking a leave are expelled by not coming back to school

4. If students cannot be admitted or continue studying due to their disease·death, natural disaster or inevitable reasons

 


2021학년도 전기 대학(원) 외국인특별전형 등록포기 안내

 

가. 기간: 2021. 2. 26.(금) 11:00 까지, 등록금 납부기간 후 해당학기 시작일 이전(토ㆍ일요일 및 공휴일 제외)
 

나. 대상(사유)

  - 졸업예정자로서 해당학기 시작 이전까지 졸업을 하지 못한 자

  - 한국 외 체류자중 입학 전까지 VISA 미발급 또는 발급 거부 등으로 입국이 불가한 자
  - 입학을 위한 유효한 어학능력 자격조건(TOPIK 3급 등) 증빙서류를 입학 전 제출할 수 없는 자

  - 개인적인 사유 및 기타 사유 등으로 인하여 등록을 포기하고자 하는 자
 

다. 제출 서류(괄호 안은 대리인이 납부한 경우로서, 추가로 제출할 것)

  - 등록포기원(붙임서식 참조)

  - 등록금납부 확인서(출력방법은 붙임문서 PDF 12페이지 참조)

  - 본인 신분증 사본(대리납부자 신분증 사본)

  - 본인 명의의 예금통장 사본(대리납부자 명의의 예금통장 사본)
 

라. 유의 사항

  - 제출기간 내에 ‘등록포기원’을 제출하여야만 이미 납부한 등록금 전액 환불 가능

  - 만일 위 ‘등록포기원’ 제출기간 이후, 등록(입학)을 포기할 경우에는 ‘자퇴원’을 제출 하여야 하며, 이미 납부한 등록금은 충북대학교 학칙 및 규정에 의거, 일부금액 공제 후에 환불함.

  - 등록포기서를 제출한 자는 이를 번복(취소)할 수 없음.
 

충북대학교 학칙 제50조(등록금의 반환)

다음 각 호의 어느 하나에 해당하는 경우(이하 이 조에서 "반환사유"라 한다)에는 아래 기준에 따라 이미 납부한 등록금을 반환한다. <개정 2010. 1. 5.>

1. 법령에 따라 입학(재입학 및 편입학을 포함한다. 이하 같다)을 할 수 없거나 학업을 계속할 수 없는 경우 <개정 2017. 8. 31.>

2. 입학 허가를 받은 사람이 입학 포기의 의사를 표시한 경우 <개정 2017. 8. 31.>

3. 재학 중인 사람이 자퇴의 의사를 표시한 경우 <개정 2017. 8. 31.>

3의2. 휴학 중인 사람이 복학하지 않아 제적된 경우 <신설 2010. 1. 5.> <개정 2017. 8. 31.>

4. 본인의 질병·사망 또는 천재지변이나 그 밖의 부득이한 사유로 입학을 하지 않거나 학업을 계속하지 못하게 된 경우