Office of
International Services
 

★ [COVID-19] The Updated CBNU Academic schedules For 2020 작성일 2020.07.27 조회수 385

 

[COVID-19] The Updated CBNU Academic schedules For 2020 

Chungbuk National University officially announces that we are decided to alter our academic schedules of 2020 so as to prevent the spread of Coronavirus. 


1. Admission approval day: Mar. 2, 2020

2. School events
  A. The matriculation ceremony has been canceled.
  B. The start day of class is deferred to Mar. 16, 2020. (15 week-long class, 2weeks deferred)
    - 1/4, 1/3, 3/4 of standard class dates have been deferred for 2weeks
    - The suggested Mid-term period is on the 8th week.
    - The suggested makeup class and Final test are from June 22 ~ July 2, 2020.
    - The period for GPA input and checkup is each June 22 and July 6, 2020.
    - The start of summer vacation is July 3, 2020.
  C. The day of the worker(May 1, 2020) will be a day off.
  D. The period of Summer semester has been deferred for 2weeks.(July 6 ~ 24, 2020)
    - The deadline to submit the result of the thesis's publication for a Doctorate degree has been deferred for 2weeks.
  E. The comprehensive test of qualification to submit for Master's and Doctorate Degree, the deadline of screening of thesis and report, the deadline of final thesis submitting has been deferred for 1 week.

3. Inquiry
 A. Course Registration
    : +82-43-261-2015(Bureau of administration)

 B. Academic status such as Leave of Absence
    : +82-43-261-2017(Dept. of Graduate School Policy)

 C. School events such as matriculation & commencement ceremony
    : +82-43-261-3534(Office of administration)

 D. Int'l Admission for Degree program
    : +82-43-261-3841(Office of Int'l Services)

 

[COVID-19] 충북대학교 2020학년도 학사일정 조정(변경) 안내

충북대학교에서는 신종 코로나바이러스 감염증(코로나19) 확산 방지를 위해 2020학년도 학사 일정을 아래와 같이 조정(변경)하였음을 알려드리오니 학사일정에 참고하시기 바랍니다.

○ 입학허가일: 2020. 3. 2.(월) 

○ 주요내용

  ·  입학식 취소

  ·  제1학기 개강일을 3. 16.(월)로 2주 연기하되, 수업일수는 15주로 유지

    - 수업일수 1/4선, 1/3선, 3/4선을 각각 2주간 순연

    -  중간시험 권장기간을 개강일로부터 8주째로 변경

    -  보강기간 및 기말시험 권장기간을 6. 22.(월)∼7. 2.(목)로 변경

    -  성적입력, 성적확인을 각각 6. 22.(월), 7. 6.(월)로 변경

    -  하기휴가 개시를 7. 3.(금)로 변경

  ·  5. 1. (금) 근로자의 날을 휴업일로 지정

  ·  하기계절수업을 2주간 연기 (7. 6.(월)∼7. 24.(금))

   ·  대학원 박사학위취득자논문공표실적 제출일을 2주간 연장

  ·  석·박사학위논문제출자격 종합시험, 학위 청구논문 심사 및 완료보고서 제출시한, 학위 최종논문 제출시한을 각각 1주간 연장

○ 문의사항

  - 수강신청 등 수업관련 문의: 043-261-2015(학사지원과 수업팀)

  - 휴학 등 학적관련 문의: 043-261-2017(대학원정책실)

  - 입학식, 학위수여식 등 행사 문의: 043-261-3534(총무과 총무팀)

 

  - 외국인 대학(원) 입학: 043-261-3841(국제교류본부)